En fantastisk försäljningstillväxt på nätet med Pyramids e-handel!
Patrick ÅkessonAdministrative director

Portia AB

Kundens situation och utmaning

Portia AB kom i samband med en intern genomlysning fram till att deras befintliga system behövde bytas mot något med fler funktioner och framförallt bättre möjligheter för webbhandel, då Portia sett detta som en viktig del där företaget kan fortsätta växa. Tidigare e-handel var helt fristående och allting fick hanteras manuellt vilket upplevdes som omständligt och som också bidrog till att någon större kraft heller ej lades på e-handeln.

 

Vår lösning

Portia har sedan lite drygt två år sedan en integrerad lösning med ekonomi, logisitk/lager och e-handel. Även om exempelvis e-handeln varit föremål för många önskemål och krav gällande utseende och funktion, har  Portia hållt sig inom ramen för vad Pyramid som standardsystem utan anpassningar kan åstadkomma.

 

Effekt och resultat

Med en integrerad e-handel har Portia kunnat ta nästa steg på sin digitalseringsresa för att öka tillgängligheten och flexibiliteten för sina befintliga kunder liksom även sett en tillväxt med nya kunder. Portia har också märkt att kunderna  sätter stort värde på att närsomhelst själv kunna logga in och se både aktiva och gamla ordrar och fakturor. Från att ha gått från relativt låga nivåer har försäljningen med den nya e-handeln ökat explosionsartat och blivit en viktig del även i försäljningsstrategin.

 

Företagsfakta

Portia AB har funnits sedan 1924. Portia och har sitt säte i Malmö. Portia importerar och säljer högkvalitativa modeaccessoarer för män såsom slipsar, hängslen, bälten och hankies  till butiker och erbjuder även skräddarsydda profilprodukter till företag.